10 sfaturi pentru o alimentație sănătoasă de sărbători

Să rămânem în top formă!

10 sfaturi de top pentru sărbători ușoare:

1.    Fiți realiști

Această perioadă a anului este dedicată sărbătorilor, iar mâncarea e o parte de neînlocuit a acestora. În loc să încercați să evitați bucatele tradiționale pentru a reuși să dați jos cele 2 kg rămase – încercați să savurați sărbătorile și să mențineți greutatea actuală.

Adesea mâncarea tradițională nu corespunde creteriilor alimentației sănătoase și cu siguranță nu dețin un conținut scăzut de grăsimi.  Limitările drastice nu sunt o soluție! Ceea ce puteți face este să compensați calitatea produselor consumând cantități moderate.

2.    Dormiți mai mult

Cumpărături de sărbători, rude, oaspeți.. Adesea săbătorile implică o doză mare de stres. Mai presus de toate este să vă rezervați timp pentru somn și o vacanță adevărată.

Este demonstat că producerea excesivă de hormonul care provoacă foame și producerea redusă a hormonului care ne conferă senzația de sațietate are loc atunci când nu dormim suficient. Nu doriți să fiți în permanență flămânzi, nu-i așa? Trebuie doar să dormiți mai mulț. Încercați să utilizați zilele odihnă pentru adevărata odihnă.

3.    Nu omiteți nicio masă

Alimentația regulată reprezintă 60 % dintr-un regim alimentar sănătos.Încercați să vă alimentați regulat și cu moderație. Este important să menționăm că alimentația regulată nu înseamnă la fiecare jumătate de oră, precum se întâmplă de obicei în această perioadă a anului.

Prin alimentație regulată înțelegem alimentația la fiecare 3-4 ore, fără omiterea meselor. Chiar dacă vă treziți mai târziu în vacanță, nu săriți peste micul dejun.

4.    Dacă mâncați prea mult la prânz – mâncați mai puțin la cină

Nu trebuie să vă autopedepsiți dacă se întâmplă să exagerați cu cantitățile la prânzul de sărbători. Sigur că cel mai bine este să încetați să mâncați imediat ce simțiți că sunteți sătui, însă este absolul normal să nu puteți rezista sărmăluțelor preferate..

Revanșați-vă la următoarea masă a zilei. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să omiteți o masă, ci să consumați ceva mai ușor.

5.  Focalizați-vă atenția pe altceva decât mâncare

În pofida faptului că este strâns legată de sărbători, nu trebuie să ne focalizăm atenția pe mâncare. Dați dovadă de creativitate și propuneți celor apropiați alte activități, diferite de cele de a găti și mânca.

Jucați jocuri de masă, creați cutii pentru cadouri neobișnuite, împletiți sau croșetați; plimbați-vă împreună, comunicați, ascultați muzică, dansați…

6.    Consumați mai multă apă

Apa suprimă apetitul într-un mod natural și ajută corpului să descompună grăsimile depuse. Urmați simpla regulă de a consuma câte 2 pahare de apă înainte de fiecare masă și puteți fi siguri că aceasta vă va ajuta să mâncați mai puțin.

,,Recurgeți,, la apă și înainte de următorul ”Noroc”. – aceasta vă va ajuta să limitați cantitatea caloriilor din alcool.

7.    Spuneți „NU“ dulciurilor din comerț

Nu vă lăsați tentați de mulțimea de dulciuri care își fac apariția în magazine de sărbători – acestea sunt pur și simplu alimente nesănătoase pline de grăsimi trans.

Optați pentru deserturi de casă pe care le puteți utiliza drept cadouri, atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari.

8.    Faceți mișcare !

În perioada în care consumul mai multor calorii este inevitabil, este important să faceți mișcare. Acest lucru nu înseamnă să petreceți sărbătorile în sala de sport. Puteți descoperi metoda voastră preferată  – o plimbare în parc cu copii, înot, bătaie cu bulgări de zăpadă sau dansuri.

Până și o plimbare la cumpărători v-ar face bine. Activitatea fizică vă va ajuta să vă eliberați de stresul sărbătorilor. Dacă vă este dificil să faceți mișcare, încercați să mergeți pe jos cel puțin 15 minute pe zi.

9.    Nu exagerați cu cantitățile

Mâncați până vă veți simți sătui, nu plini. Savurați bucatele preferate ale mesei festive încercând câte puțin din toate. Nu mâncați din picioare. Așezați-vă confortabil și consumați cu plăcere.

10.    Savurați sărbătorile!

Regulile de bază de care trebuie să ținem cont de sărbători sunt aceleași pe care trebuie să le urmăm în celelalte zile a ale anului. Acele reguli sunt să încercăm să ne alimentăm regulat și în cantități mederate. Putem compensa pentru calitatea bucatelor tradiționale de sărbători reducând cantitatea.

Cel mai important lucru rămâne a fi cel de a savura la maximum zilele de sărbători cu cei dragi și de a ne încărca cu energie pozitivă și doza de inspirație pentru anul ce urmează!

Dacă încă nu dispuneți de un regim alimentar personalizat, puteți comanda de aici.

Share Dacă vă place:
  • Ești pentru prima dată pe site-ul nostru?

Daca răspunsul tău este da, suntem bucuroși că ne-ai descoperit! Misiunea noastră este să te ajutăm să obții și să menții greutatea perfectă, alimentându-te într-un mod sănătos. Acest lucru este pe deplin posibil cu ajutorul unui regim alimentar întocmit special pentru tine. Sperăm că îți vom fi de folos.

COMANDĂ REGIMUL

AFLĂ MAI MULTE DESPRE PROGRAM

Rețete gratuite

și sfaturi pentru o viață sănătoasă