Alimentația sănătoasă a copiilor

Copii care se alimentează corect și sunt activi fizic învață mai ușor, manifestă un nivel mai înalt de concentare și o memorie mai bună. Începutul anului școlar este momentul potrivit pentru dezvoltarea și întărirea obiceiurilor alimentare sănătoase ale întregii familii.

Care sunt elementele de bază a alimentației sănătoase la copii?

Alimentația regulată

Alimentația regulată este de o importanță deosebită fiindcă dacă copii omit frecvent anumite mesele principale, există riscul a de a deveni flămânzi în timpul nepotrivit și de a recurge la alimente nesănătoase  și la îndemână. Dacă dezvoltăm obiceiul de a lua masa regulat ( mic dejun, prânz, gustare de după-amiază și cină), riscul de a consuma alimente nesănătoase scade considerabil.

Porții potrivite pentru copii

Copiii nu pot dezvolta simțul cantităților dacă se obișnuiesc să consume mai mult decât necesar. Dacă porția nu este suficientă, vor cere mai mult. Nu insistanți să mănânce tot din farfurie.

Fructe și legume

Toți copii au auzit că trebuie să mănânce fructe și legume, însă ar fi mult mai eficient dacă pe lângă beneficiile acestora am menționa și cât sunt de delicioase. Copiii trebuie să consume fructe și legume diverse în fiecare zi pentru a obține vitaminele și mineralele necesare.

Grăsimi

O altă sursă bună de energie sunt grăsimile. Dacă vrem ca copiii noștri să fie fericiți și pline de energie nu trebuie să le limităm consumul de grăsimi sănătoase precum peștele, migdalele și uleiul de măsline. Cele mai periculoase grăsimi pentru copii sunt grăsimile trans, care sunt întâlnite în biscuiți, checuri și napolitate. Este important să evitați să propuneți prăjeli copiilor – acestea nu sunt potrivite atât pentru ei, cât și pentru voi.

Lactate

În timp ce adulții au nevoie de lapte cu conținut scăzut de calorii, copii au nevoie de variantele mai grase.  Nu este recomandat să oferiți lapte degresat copiilor sub vârsta de 5 ani. Laptele gras este o sursă bună de calciu, care este ușor de asimilat. Alte variante minunate sunt brânza și cașcavalul gras. Dacă consumați brânză în saramură trebuie să o spălați de sare, care nu este benefică pentru copii.

Alimente din cereale

O altă sursă de energie de calitate. Dacă copiii consumă des fulgi de ovăz la micul dejun aceștia își vor asigura o energie de lungă durată și fibrele necesare fiecărui organism.

Desert

Nu trebuie să lipsiți copii de tentații delicioase. Cine a spus că acestea pot fi doar nesănătoase? Experimentați cu prepararea dulciurilor preferante într-o variantă mai sănătoasă. În loc de jeleuri și ciocolate le puteți pregăti bomboane din curmale și fulgi de cocos. În loc de sucuri la cutie le puteți pregăti sucuri proaspete și smoothie în culori minunate.

Cel mai bun exemplu este exemplul propriu. Dacă voi vă alimentați sănătos și copii voștri se vor alimenta în același mod. Cu un regim de la Top Forma puteți pregăti mese sănătoase pentru întreaga familie. Veți dispune de propuneri de rețete pentru fiecară masă și veți putea alege numărul de porții. Completați chestionarul și începeți acum>>.

Rezumat
Alimentația sănătoasă a copiilor
Article Name
Alimentația sănătoasă a copiilor
Descriere
Copii care se alimentează corect și sunt activi fizic învață mai ușor, manifestă un nivel mai înalt de concentare și o memorie mai bună. Care sunt elementele de bază a alimentației sănătoase la copii?
Autor
Nume editura
Top Forma
Share Dacă vă place:
  • Ești pentru prima dată pe site-ul nostru?

Daca răspunsul tău este da, suntem bucuroși că ne-ai descoperit! Misiunea noastră este să te ajutăm să obții și să menții greutatea perfectă, alimentându-te într-un mod sănătos. Acest lucru este pe deplin posibil cu ajutorul unui regim alimentar întocmit special pentru tine. Sperăm că îți vom fi de folos.

COMANDĂ REGIMUL

AFLĂ MAI MULTE DESPRE PROGRAM