Bananele din regim

Bananele sunt unele din cele mai populare fructe și, așa cum este pentru orice lucru popular, părerile despre ele diferă de la pozitive la negative. Una din cele mai răspândite păreri este că ele ar fi „inamicii slăbirii”. Așa a fost crezut din cauza conținutului înalt de zahăr și carbohidrați din fructul tropical, dar această părere nu prezintă întregul adevăr despre banane și beneficiile pe care ele le au asupra sănătății.

Conținut caloric

Există teoria că bananele au un conținut mai mare de zahar și carbohidrați decât restul fructelor. Acest lucru nu este adevărat. O banana de mărime medie conține 105 de calorii și 27 grame de carbohidrați. Acești indicatori sunt asemănători cu cei ai altor fructe despre care nimeni nu crede ca ar fi dăunători pentru talia noastră: o pară de mărime medie (103 calorii, 27 gr carbohidrați);  un mar de mărime medie (95 calorii; 25 gr carbohidrați); o cupa de afine (82 calorii, 21 gr carbohidrați). Da, este adevărat ca bananele sunt mai calorice fata de majoritatea fructelor, dar și mai satisfăcătoare. Iar dacă îți dorești să dai jos kilogramele în plus, banana iți este un prieten bun deoarece te va ține sătul pe o perioadă de timp mai îndelungată.

Ajutor împotriva constipației

Bananele sunt recomandate pentru menținerea unui sistem digestiv în ordine perfectă. Din cauza conținutului lor înalt de pectină și fibră, ele accelerează digestia și ajută la eliminarea toxinelor din organism. Bananele sunt soluția perfectă împotriva constipației – problema cu care tot mai multe persoane se luptă în zilele de astăzi. Proprietățile lor probiotice reduc balonarea neplăcută și tensiunea din stomac. Alegeți banane mai crude (nu foarte coapte) deoarece fibrele din ele sunt mai benefice pentru organism. Odată cu maturizarea lor bananele pierd o parte din calitățile lor benefice.

Surse de minerale esențiale

Bananele sunt una din cele mai bogate surse de potasiu, și mai conțin și o cantitate mare de magneziu.  Potasiul este un mineral esențial pentru organism care este utilizat de aproape fiecare celulă, țesut si organ din corp. Nivelul potasiului din sânge este responsabil și de sănătatea psihică. Concentrația suficientă de potasiu din meniul nostru reduce nivelul stresului și anxietății. Potasiul este un electrolit esențial pentru transmiterea energiei din corp. Procesul acesta este important pentru contractarea mușchilor și ajută impulsurile nervoase, digestia și activitatea cardiacă.  Recomandat este persoanelor cu tensiune arterială înaltă sa mănânce câte o banană la micul dejun.

Înlocuitori sănătoși

Bananele pot înlocui cu succes pofta ta de ceva dulce, așa ca este recomandat să le alegeți în locul unei napolitane, cornișor sau oricărui alt produs de patiserie, cu care de obicei iți satisfaci pofta de dulce. Pe lângă aceasta, bananele sunt foarte comode pentru a fi purtate cu tine și consumate oriunde și oricând. În banane se mai conține și o altă substanță valoroasă, numită triptofan – proteina care stimulează secreția de serotonina (hormonul fericirii). O banană pe zi este suficientă pentru a te simți mai fericit. Cu alte cuvinte – o alegere ideală pentru un mic dejun sănătos sau o gustare sănătoasă. Nu ezita să alegi bananele atunci când ai în regimul tău un fruct la alegere.

In cazul in care ai dificulatati sa tii post si in acelasi timp sa te hranesti in mod sanatos in, poti sa comanzi regimul tau alimentar individual de aici.

Share Dacă vă place:
  • Ești pentru prima dată pe site-ul nostru?

Daca răspunsul tău este da, suntem bucuroși că ne-ai descoperit! Misiunea noastră este să te ajutăm să obții și să menții greutatea perfectă, alimentându-te într-un mod sănătos. Acest lucru este pe deplin posibil cu ajutorul unui regim alimentar întocmit special pentru tine. Sperăm că îți vom fi de folos.

COMANDĂ REGIMUL

AFLĂ MAI MULTE DESPRE PROGRAM

Rețete gratuite

și sfaturi pentru o viață sănătoasă