Cum să ne alimentăm pe timpul verii

Cum să ne alimentăm pe timpul verii? Fiecare anotimp ne influențează corpul în mod diferit, iar noi trebuie să ne conformăm cu necesitățile organismului nostru dacă vrem să ne simțim și să arătăm bine. Care sunt regulile de bază de care trebuie să ținem cont vara? Aceleași reguli valabile pentru cealaltă parte a anului – alimentația regulată, de calitate și în cantități moderate, plus lichide din abundență.
Pentru a vă alimenta sănătos, delicios și satisfăcător pe timpul verii – conformați-vă următoarelor reguli simple:

1. Consumați fructe de sezon

Vara e perioada abundenței de fructe – cireșe, piersici, caise, pepene verde și altele. Fructele dulci și suculente de vară sunt o sursă minunată de antioxidanți, în special vitamina C, licopen și beta-caroten.

Conținutul acestora bogat în elemente nutritive benefice le fac o alegere perfectă pentru micul dejun sau gustarea de după-amiază, precum și  un ingredient minunat al salatelor și shake-urilor.

2. Optați pentru mâncare ușoară

Este recomandat ca regimul nostru de vară să conțină alimente mai ușoare. Vestea bună este că în zilele fierbinți de vară pofta noastră de mâncare grasă dispare și organismul nostru ne indică de ce are nevoie. Înlocuiți supele și tocănițele grase de iarnă cu delicioasa și benefica supă gaspacho. Preparați-vă supe din ingrediente de sezon – pepene galben, avocado, porumb, mazăre. Condimentați mâncarea cu mirodenii aromate intense precum busuiocul și menta – menta este un condiment proaspăt potrivit pentru fiecare băutură de vară datorită efectului răcoritor și faptului că îmbunătățește digestia.

3. Nu rămâneți însetați

Cel mai important component al regimului vostru de vară este apa. Consumați multe lichide pentru a vă asigura că organismul vostru este hidratat pe timp de caniculă. Vara obișnuim să pierdem multă apă prin intermediul transpirației, iar dacă nu asimilăm cantitatea necesară de apă – riscăm ca pierderea de apă să ducă la îngroșarea sângelui. Aceasta îngreunează circulația sângelui, cauzează palpitații și dificultăți de respirație și poate afecta toate celelalte organe. În acest caz, hidratarea nu este un capriciu, ci o necesitate.

Cu excepția hidratării cu ajutorul apei, vă puteți stinge setea cu sucuri proaspete, ceai cald și limonadă de casă. Evitați băuturile cu gheață! Acestea răcoresc organismul doar temporar și activează mecanismul corpului de a menține aceeași temperatură. Atunci când consumați o băutură cu gheață, vasele de sânge se contractă din cauza temperaturii scăzute. Aceasta duce la încetinirea circulației sanguine și la o răcire mai lentă. Pentru a evita consecințele neplăcute – optați pentru băuturi la temperatura camerei sau reci, însă fără gheață. Atunci când alegeți o băutură răcoritoare, aveți grijă la conținutul de zahăr din ele – sucurile, ceaiurile și cafelele reci -acestea conțin cantități enorme de zahăr, grăsimi și calorii.

4. Ce trebuie să evitați

Alimentele ușor digerabile sunt cele mai potrivite pentru perioada verii fiindcă nu se mențin mult timp în stomac și nu provoacă senzația de greu la stomac. Alimentele grase și fast food-ul precum pizza, burgere și șaorma vor mări temperatura corporală în acel moment în care aveți nevoie mai puțin. Grăsimea acționeză ca un izolator al căldurii corporale. Din cauza acestei reacții termice neplăcute este recomandat să evitați grăsimile și prăjelile. Acesta nu doar vă va ajuta să vă simțiți mai bine în zilele fierbinți de vară, ci va influența pozitiv asupra siluetei voastre.

Pe scurt– consumați multe fructe de sezon și alimente ușoare; consumați multă apă și evitați alimentele grase și prăjelile. Continuați să vă alimentați regulat, de calitate și în cantități moderate și veți savura o vară în top formă!

Dacă încă nu dispuneți de un regim alimentar, puteți comanda de aici.

Share Dacă vă place:
  • Ești pentru prima dată pe site-ul nostru?

Daca răspunsul tău este da, suntem bucuroși că ne-ai descoperit! Misiunea noastră este să te ajutăm să obții și să menții greutatea perfectă, alimentându-te într-un mod sănătos. Acest lucru este pe deplin posibil cu ajutorul unui regim alimentar întocmit special pentru tine. Sperăm că îți vom fi de folos.

COMANDĂ REGIMUL

AFLĂ MAI MULTE DESPRE PROGRAM

Rețete gratuite

și sfaturi pentru o viață sănătoasă