De ce dieta mea nu funcționează

Decizia de a ține un regim alimentar este mereu demnă de laude, indifirent de scopul pe care îl urmați : de a slăbi, de a vă îmbunătăți starea de sănătate sau de a lua în greutate. Cel mai important este să nu renunțați și să continuați până la atingerea scopului propus! Acest lucru este posibil, în special atunci când suntem pregătiți de cele mai frecvente provocări și știm cum să le depășim.

7 cele mai frecvente greșeli pe care la facem când ținem o dietă:

7. Mâncăm în exces când luăm masa în oraș

Consumul unor cantități exagerate este una dintre cele mai frecvente piedici ale alimentației corecte. Atunci când luăm masa în oraș cu familie sau prietenii este mai simplu să cadem în capcana mâncatului în exces. În asemenea momente este important să nu ne comparăm cu alții de la masă și să ne simțiți pedepsiți din cauza faptului că urmăm un regim. Este exact opusul – trebuie să ne simțiți mândri că avem grijă de sănătatea noastră. Dacă nu ați rezistat tentației și ați comandat mai mult decât este necesar – nu ezitați să rugați chelnerul să luați cele rămase la pachet.

6. Mâncăm prea repede

Mâncatul rapid este un cuțit cu două ascuțișuri – nu ne permite să savurăm mâncarea și nu permite informației că suntem sătui să ajungă la creier. Înainte să realizăm.. am și consumat mai mult decât este necesar și nici nu am savurat masa! Reduceți ritmul! Încercați să lăsați furculița pe farfurie după fiecare bucățică consumată.

5. Renunțăm la alimentele preferate

Nu trebuie să te lupți cu dorința frenetică de a consuma o ciocolată și să să îți testezi voința toată ziua pentru ca mai apoi, epuizat- să mănânci o cutie întreagă! Nici nu e nevoie să discutăm despre sentimentele de vinovăție, stima de sine scăzută și depresia care vă vor urmări dacă nu rezistați tentației… Indiferent de faptul că e vorba de ciocolată, becon sau alt aliment – nu vă opuneți dorinței puternice de a mțnca, însă rețineți : o singură îmbucătură e chiar mai gustoasă decât întreaga bucată! ..

4. Suferim de sentimente de vinovăție

Sentimentele de vinovăție sufocante după o încălcare mică sau mare a regimului ne pune în pericol succesul nostru. Nu vă învinovățiți de faptul că ați mâncat o felie de tort la o zi de naștere sau că v-ați pus două porții. Cel mai bine este să vă gândiți la momentele în care ați ținut cu strictețe regimul și pe care urmează să le faceți zilele următoare. Fiecăruia i se întâmplă să grășească, însă nu trebuie să lăsați mica încălcare să se transforme în motivul marelui eșec și renunțării la scopul propus!

3. Suntem dependenți de cântar

Măsurarea zilnică a greutății este ca un joc de ruletă rusească cu propria noastră dispoziție. Riscăm să începem ziua cu sentimente de insatistisfație, ceea ce ne facem mai predispuși să încălcăm dieta.  Este de înțeles că doriți să verificați dacă eforturile depuse sunt răsplătite, însă e mai bine să fiți răbdători. Schimbările de greutate au loc lent și nu trebuie să vă urcați pe cântar în fiecare zi. Aveți încredere în faptul că faceți tot ce vă stă în putință și păstrați calmul – eforturile voastre vor fi recompensate mai devreme sau mai târziu.

2. Ne alimentăm emoțional

Sentimentele de pustietate, plictiseală, stres, lipsa ocupațiilor, relațiilor sociale sau intime cel mai adesea sunt compensate cu mâncare. Aceasta este boala civilizației contemporane. Compensarea eșuează fiindcă emoțiile și mâncarea sunt lucruri total diferite. E ca și cum am încerca să ne potolim foamea încercând să respirăm mai mult oxigen sau râzând. Din nefericire, obișnuim să asociăm mâncatul cu o dispoziția mai bună. Învățați-vă să recunoașteți semnalele corpului vostru. Atunci când simțiți că dorința de a mânca nu provine de la foame ci de la o anumită emoție (tristețe, plictiseală, frică, etc.), încercați să vă distrageți atenția cu altă activitate pentru 15 minute. Există atât de mulți înlocuitori ai ciugulitului!

Iar cea mai mare greșeală este..

1. Permitem micilor greșeli să ne descurajeze și să renunțăm 

Indiferent de încălcările pe care le faceți în timpul regimului, nu vă dați bătuți! Acceptați greșeala, iertați-vă, amintiți-vă de scopul propus și continuați conform planului! Cel mai important lucru este să fiți perseverenși și să nu renunțați. Succesul va veni mai devreme sau mai târziu.

Dacă încă nu dispuneți de un regim alimentar personalizat, puteți comanda de aici.

Share Dacă vă place:
  • Ești pentru prima dată pe site-ul nostru?

Daca răspunsul tău este da, suntem bucuroși că ne-ai descoperit! Misiunea noastră este să te ajutăm să obții și să menții greutatea perfectă, alimentându-te într-un mod sănătos. Acest lucru este pe deplin posibil cu ajutorul unui regim alimentar întocmit special pentru tine. Sperăm că îți vom fi de folos.

COMANDĂ REGIMUL

AFLĂ MAI MULTE DESPRE PROGRAM

Rețete gratuite

și sfaturi pentru o viață sănătoasă