POFTA DE CEVA DULCE – CUM SĂ O ÎNVINGEM

Cum să ne descurcăm cu poftă incontrolabilă de alimente nesănătoase

 

Este 15:30 după-amiaza iar senzația că aveți nevoie de o bucățică de ciocolată vă dă târcoale.

Aproape fiecare femeie și trei pătrimi dintre bărbați cunosc acea senzație de o poftă incontrolabilă. Ea își face apariția pe neașteptate, și este într-atât de puternică încât pare imposibil să-i facem față.

Din nefericire, majoritatea dintre noi nu „tânjesc“ după mere sau broccoli. Ne este poftă de alimente care sunt dulci (ciocolată, biscuiți, înghețată), sărate (chips-uri) și grase (paste, brânză, cașcaval) , într-un cuvânt – mâncare nesănătoasă.

 

Cine ne provoacă pofta incontrolabilă de mâncare nesănătoasă

 

Pofta incontrolabilă nu este întâmplătoare sau imaginară. Nu e nici indicator al slăbiciunii sau lipsei voinței. Puternica senzație că avem nevoie de anumite alimente (în special de cele nesănătoase ) sunt reacții biologice care își fac apariția în centrii creierului „responsabili“ de emoții, plăcere și amintiri.

Creierul ne „amintește“, că anumite alimente ne fac să ne simțim mai bine. El încearcă să ne provoace din nou senzații plăcute, creând o dorință puternică de a consuma anumite alimente similară dependenței de droguri sau nicotină.

 

Oare cu adevărat avem nevoie de mâncare grasă și zahăr?

 

În organismul uman este setată necesitatea de grăsimi și zahăr. Acest mecanism de supraviețuire ne-a ajutat în perioada de foamete, lipsa de mâncare pentru a supraviețui. În zilele de astăzi, în timpul supraproducției și a alimentelor procesate – această necesitate devine inutilă.

Produsele industriei alimentare contemporane sunt peste tot în jurul nostru– sunt ieftine, accesibile și produse strategic, astfel încât să ne provoace necesitățile noastre alimentare. Foarte puțin e suficient pentru a activea necesitățile noastre latente – imaginea, descrierea sau mireasma. Tentațiile sunt peste tot!

 

Mâncarea – un calmant

 

Din punct de vedere psihologic, dorinta incontrolabilă de a mânca joacă un rol important. Multă lume utilizeaza mancarea, și anume cea care conține zahăr, grăsimi și carbohidrați, drept calmant. Ea îi ajută să reducă stresul, grijile și să-și satisfacă alte necesități emoționale.

Acest „calmant“ are efect de scurtă durată, dar totuși funcționează. Este important să facem față acestor senzații, însă prin alte moduri de satisfacere a nevoilor mai sănătoase.

 

5 moduri de a învinge dorința puternică de a mânca

 

Întrebarea nu este dacă simțiți acestă dorință incontrolabilă, ci cum veți reacționa când își va face apariția. Vă propunem câteva moduri de a vă descurca cu pofta incontrolabilă:

 

Suplimente alimentare

 

Pofta de ceva dulce/sărat/gras sunt adesea un simptom al lipsei anumitor elemente nutritive în organism. Ele pot fi obținute prin următoarele suplimente.

 

• Complexul de vitamine B – mărește nivelul serotoninei din organism și îmbunătățește capacitatea corpului de a asimila carbohidrații.

• Ulei de pește – bogat în acizi grași Omega 3, acesta normalizează sensibilitatea la insulină și „blochează“ dorința noastră de a consuma zahăr.

• Triptofan – аminoacidul care crește nivelul de serotonină (hormonul fericirii). Nivelul scăzut de Triptofan al corpului nostrum duc la depresie, neliniște, nerăbdare, creștere în greutate și pofta de alimente ce conțin carbohidrați.

• Crom – ajută la normalizarea nivelului zahărului în sânge și a dorinței de a consuma carbohidrați.

• L-Glutamina – aminoacidul care stabilizeaza glucoza din organismul uman fără a mări nivelul zahărului în sânge și a insulinei, reducând pofta de dulce.

 

Păstrați calmul

 

Atunci când e stresat, organismul nostru secretă hormonul cortizol, care informează creierul că trebuie să găsească „un medicament“ pentru stres. Creierul păstrează informația precum că alimentele dulci, sărate și grase v-au ajutat să vă simțiți mai bine atunci când ați avut asemenea situații în trecut și vă „ordonă“ să mâncați ceva. În loc să folosiți mâncarea pentru a vă simți mai bine, faceți ceva care vă place – plimbați-vă, sunați un prieten, luați măsuri pentru a înlătura cauza stresului. Cea mai bună soluție este activitatea fizică – aceasta va micșora nivelul insulinei și „bloca“ necesitatea falsă de ceva dulce. O altă soluție este să dormiți mai mult. Insuficiența de somn reduce nivelul hormonului care vă anunță atunci când sunteți sătui (leptină) și mărește nivelul hormonului care mărește apetitul (grelină) – aceasta poate duce la creșterea poftei incontrolabile cu 45%.

 

Înlocuire sănătoasă

 

Vă puteți satisface dorința incontrolabilă de a mânca consumând alimente sănătoase și bogate în substanțe nutritive. De exemplu, atunci când simțiți nevoia de anumite alimente bogate în carbohidrați, mâncați un fruct (proaspăt sau uscat), o legumă sau o gustare din grâu integral – au același efect calmant ca cele procesate, însă nu au acele efecte adverse. O mână de nuci vă va ajuta să vă satisfaceți nevoia de ceva sărat, având garanția că vă va asigura cu mult mai multe substanțe nutritive beneficie și vă va menține sătui mai multă vreme decât o fac pachetele de chips-uri sau cartofii prăjiți. Dacă „tânjiți“ după ciocolată, optași pentru cea neagră – ea conține mai multe elemente nutritive și mai puține grăsimi. O bucățică este suficient pentru a vă satisface pofta.

 

Consumați moderat

 

Dacă înlocuitorii sănătoși nu vă satisfac, oferiți-vă permisiunea de a încerca puțin din mâncărurile voastre preferate pe care le doriți atât de mult sau stabiliți o anumită zi a săptămânii în care puteți să le consumați. Dietele și regulile stricte numai vă întăresc „pofta“ de mâncare nesănătoasă.

Dacă săriți peste mese sau vă privați de anumite grupe de alimente, este posibil să confundați nivelul scăzut al zahărului în sânge cu foamea, să fiți obsedați de ceea ce nu puteți avea și să vă „aruncați“ asupra mâncărurilor interzise, care nu vor oferi corpului vostru ceea de ce are nevoie. O bucățică de ciocolată pe zi nu vă face nici un rău, dar este important să nu exagerați cu cantitatea!Dacă țineți regimul Top Forma, știți că aveți Ziua Liberă în fiecare săptămână – ziua în care puteți consuma orice doriți.

 

Ascultați-vă corpul

 

Încercați să vă „auziți“ propriul corp. Oare cu adevărat simțiți foame ? Indiciu: dacă ceea ce vă sună bine la moment sunt dulciurile sau alimentele sărate și grase – cel mai probabil simțiți necesitatea psihică, nu foame. Adesea pofta incontrolabilă de mâncare cu efect „calmant“ ține de confortul emoțional. Corpul vostru vă spune că este stresat, că sunteți singuratici, că sunteți îngrijorați, că vă este plictisitor. Acestea sunt stările pe care trebuie să le „tratați“ cu o plimbare, cu o ieșire cu un prieten sau cu o baie fierbinte, și nu cu mâncare.

 

Dacă încă nu aveți un regim alimentar, puteți comanda de aici.

Share Dacă vă place:
  • Ești pentru prima dată pe site-ul nostru?

Daca răspunsul tău este da, suntem bucuroși că ne-ai descoperit! Misiunea noastră este să te ajutăm să obții și să menții greutatea perfectă, alimentându-te într-un mod sănătos. Acest lucru este pe deplin posibil cu ajutorul unui regim alimentar întocmit special pentru tine. Sperăm că îți vom fi de folos.

COMANDĂ REGIMUL

AFLĂ MAI MULTE DESPRE PROGRAM