Nucile – ne ajută sau ne împiedică să slăbim?

Suntem siguri că, chiar dacă vă plac nucile, adesea le-ați evitat considerând că acestea ne împiedică să slăbim. Oare este adevărat ?

Adevărul este că nucile sunt extrem de benefice, fiind bogate în substanțe nutritive și antioxidanți.  Însă, conținutul ridicat de grăsimi și calorii le fac să fie evitate de multă lume.

În articolul de față vom afla dacă nucile sunt potrivite atunci când ținem un regim de slăbit, bazându-ne pe cercetări științifice.

Nucile sunt bogate în calorii, însă nu îngrașă

O mână de migdale are un conținut mare de calorii și grăsimi,  iar mulți dintre cei care își doresc să slăbească le evită. Aceștia consideră că nucile îngrașă. Adevărul este că cercetările științifice nu împart aceeași părere. Datele unuia dintre cele mai importante studii științifice în care au participat 373 000 persoane din 10 țări europene diferite arată că consumul de nuci poate reduce greutatea corporală.

Alte studii ale Institutului Național American de Sănătate indică faptul că consumul regulat de nuci nu are nimic de a face cu luarea în greutate. Chiar opusul – poate preveni obezitatea. (123,45).

De exemplu, un asemenea studiu  cercetează dietele a 8 865 bărbați și femei timp de 28 de luni. Datele dezvăluie că cei care consumă 2 sau mai multe porții săptămânal sunt cu 31% mai puțin predispuși îngrășării, comparativ cu cei care nu consumă nuci sau o fac rar.

Nucile pot accelera pierderea în greutate

Conform  cercetărilor științifice, includerea nucilor în dieta noastră nu doar nu împiedică slăbirii, ci și accelerează slăbirea (678910).

Să luăm drept exemplu studiul în care au fost implicați 65 de pacienți care suferă de obezitate sau greutate în exces. O parte din ei au ținut o dietă cu un conținut scăzut de calorii completată cu migdale, iar ceilalți – o dietă cu un conținut scăzut de calorii, completată cu carbohidrați compuși.  Ambele  grupe au consumat aceleași cantități de proteine, colesterol și grăsimi saturate. La finalul celei de-a 24-a săptămâni, persoanele cu migdale incluse în regim au avut o greutate cu  62% mai mică , o circumferință a talie cu 50% mai mică și cu 56% mai puțină grăsime corporală.

Nucile ajută la reducerea poftei de mâncare și măresc senzația de sațietate

Consumul de nuci este strâns legat de apetitul redus și senzația de sațietate. Aceasta înseamnă că, dacă consumați câteva nuci înainte de prânz, vă veți așeza la masă cu un apetit mai redus. (1112).

Pentru a obține mai multă informație vă vom povesti despre un alt studiu care ne-a captat atenția. În cadrul acestuia au participat peste 200 de persoane care au consumat arahide în cantități mici drept o gustare ușoară. Cu siguranță vă veți da seama că, în rezultat, au consumat mai puține calorii în mod firesc pe parcursul zilei. Studiul accentuează că efectul este mai puternic atunci când  arahidele sunt consumate ca o gustare ușoară, nu ca felul principal (13).

Studiul celor de la Loma Linda University School of Public Health  confirmă faptul că nucile pot fi un aliat în lupta cu kilogramele. Specialiștii au constatat că participanții au adiționat aproximativ 2,1 kilograme pe durata perioade de 5 ani de observații. Persoanele care au consumat mai multe nuci au luat în greutate mai puțin decât cei care nu le-au consumat. Aceasta confirmă faptul că nucile nu duc la obezitate.

Nucile sunt parte a regimului alimentar sănătos

În regimurile pregătite de către nutriționistul nostru, Ipokratis Papadimitrakos, nucile predomină destul de frecvent în meniul celor care au indicat că le preferă. Și el este de acord că nucile nu sunt interzise într-un regim alimentar de slăbit. Cu toate acestea,  sunt un aliment cu o valoare energetică ridicată. Consumul regulat de nuci ca parte a alimentației complete nu are nimic de a face cu luarea în greutate, ba chiar vă poate ajuta să slăbiți.  Totuși, este important să dețineți controlul asupra porțiilor pe care le consumați. Ipokratis recomandă aproximativ 5-6 nuci pe zi, care sunt suficiente pentru a obține elementele benefice din ele. Le puteți adăuga la micul dejun sau la masa de prânz, însă nu le consumați seara. De preferință este ca nucile să fie crude și nesărate și să evitați arahidele și nucile caju.

După cum vedeți, lucrurile nu sunt mereu așa cum par a fi. Studiile prezentate de noi dezvăluie adevărul din spatele mitului precum că nucile sunt interzise într-un regim de slăbit. Bineînțeles, aceasta este o noutate foarte bună pentru iubitorii darurilor sănătoase pe care ni le oferă natura.

Share Dacă vă place:
  • Ești pentru prima dată pe site-ul nostru?

Daca răspunsul tău este da, suntem bucuroși că ne-ai descoperit! Misiunea noastră este să te ajutăm să obții și să menții greutatea perfectă, alimentându-te într-un mod sănătos. Acest lucru este pe deplin posibil cu ajutorul unui regim alimentar întocmit special pentru tine. Sperăm că îți vom fi de folos.

COMANDĂ REGIMUL

AFLĂ MAI MULTE DESPRE PROGRAM

Rețete gratuite

și sfaturi pentru o viață sănătoasă